11 februari 2012

Mina kusiner!

Betyder jätte mycket för mig! Har alltid gjort & kommer alltid göra!

Min relation till mina kusiner på min mors sida har mer känts som mina syskon, småsyskon för jag är äldst =) Min kusiner på min fars sida har jag tyvärr inte träffat lika mycket så dom kanske känns mer som kusiner men även dom betyder jätte mycket för mig!

Jag är äldst på båda sidorna om man inte räknar med min (halv) syster som är fyra år äldre än mig & som finns på min fars sida. Vi har tyvärr inte haft så mycket kontakt & det har varit en sak som alltid funnits i mina funderingar & sorger.

Men tillbaka till mina kusiner....
När jag träffar dom & ser dom så blir jag riktigt stolt över dom. De gör mig glad & varm inombords, jag känner att jag tillhör någon/några. Som jag kanske inte gör men jag känner så.
Dom är mina småsyskon, som jag aldrig fick! Jag har nog bytt blöjor på dom, alla =)

När jag pratar med folk om "kusiner" & även hur jag ser sambons kontakt med kusiner så är det inga dom följt hela livet mm. Mer som en avlägsen släkting.
Visst är det några av kusinerna som jag inte kommit så nära med, tyvärr.

Jag har inga av mina kusiner nära mig & har aldrig haft dom nära. Det har alltid varit jag som bott längst ifrån alla & det är något som känns väldigt jobbigt att egentligen vara den i kusin skaran som känner dom minst =(
Skulle velat följa deras liv mer... Men nu är dom stora, vart f_n har alla år tagit vägen egentligen...????

På mors sida är vi födda: 82 jag, 85, 89, 92 & 94

På fars sida är vi födda: 78syster, 82 jag, 87, 90, 93, 93 & 97

*hoppas jag nu inte räknat fel =*

Hur ser ni på er relation till kusiner???

Samuel kommer nog tyvärr inte ha så bra kontakt med sina kusiner. Han har 4st på min sida som han aldrig träffat å ingen "riktig" på fars sida men en plast kusin iallafall =)
Han kommer verkligen gå miste om nåt =(

Här bjuder jag på lite kusin bilder som jag hittade i mina album igår när jag tittade igenom =)
Titta å njut!!!!






Julafton 1995 tror jag.


Jocke, Micke´s luva, Philip, jag & Caroline =)




Vet inte när detta är taget kanske 1995


Erik, Mikaela & Joel




Julen 2001 tror jag faktiskt!


Jag & Jocke


Philip, Caroline & Micke




Min 20års dag! 16/11 2002


Micke, Jocke, Caroline, Jag & Philip






Julen 2004


Micke, jag & Jocke


tomten Philip & Caroline



Detta är inget kort med alla men var tvungen sätta in det för visst är vi coola =)


Sommaren 2005 tror jag


Caroline, jag & Philip









Våren 2007


Vincent


Joel & jag


Mikaela & Erik


Ellen






Jag älskar er alla kusselinare!!!!


Å om det är nåt så finns kusinen här för er!!!























































2 kommentarer:

  1. Åhh, vad liten jag var på bilden! Jag saknar dig massor och hoppas vi ses snart! <3 :)

    SvaraRadera
  2. Ja där var du inte gammal :) det var när Ann-Sofie fyllde år. Vet att jag mer kusin kort men dom e hos mamma. Jag hoppas oxå att vi snart kan ses :) kanske kan försöka oss på kusinträff :)

    SvaraRadera