14 februari 2012

Måltider!!

Måltider funderar jag på att skriva om...


Jag är en väldigt onyttig person som inte är snäll mot magen.


Frukost:


Hur får ni i er frukost??? Har försökt med massor men jag kan INTE äta nåt på morgonen, det går inte att tugga.. Dricka är min melodi på morgonen.

Jag dricker 0,5liter stark oboy å inget mer. Jag vet hur onyttigt oboy är men det är det enda som gör mig pigg, ungefär som andra dricker kaffe.

Älskar verkligen oboy men är hård mot mig själv att jag absolut inte får dricka mer oboy än till morgonen (för den energin hinner jag nog förbruka under dagen).



När jag var tsammans med exet för ca. 9år sen så åt vi gröt. All sorters gröt: havre, råg, skrädmjöl mm. Å det är ju nyttigt! Men nu känns det som jag inte hinner å även har svårt att tugga det.



När jag träffade gubben var jag ägg freak!!!! Ägg i alla längder & sätt!!! Kanske var det att jag var ny kär å behövde kanske ägga upp mig när man hade ork att inte bara sova i sängen =)



Har även försökt med youghurt men diggar det inte alls. Fil å tinade hallon älskar jag men inte te frukost blir ju läbbig i mun då!! Fil å havregryn å socker e nåt onyttigt min farmor lärt mig när jag var liten å det älskar jag men i sånna fall längre ut på dagen.



I lördags å i dag försöker jag mig på välling. Älskar välling... Men dessa 2 mornar så står jag å kokar snabbare än själva vällingen för det blir ju aldrig klart (inte bästa morgonhumöret) !!! Å så är de ju varmt å svälja... Sitter nu är å bloggar å äter min välling men åååååå vad jag längtar efter ett stort glas kall stark oboy!!!




Gyllenmustvälling!









Lunch:



Finns det ju nåt som heter oxå... Äter det ca 5-10ggr/år.. Å då när jag äter det orkar jag ingen middag... Så därför skiter jag i lunchen för att kunna äta mat med resten av familjen.



Dricker väl ca. 0,5-1l kaffe under dagen. svagt kaffe med hälften kaffe å hälften mjölk.





Middag: Ca.16,00-17,00



Äter vi hela familjen inkl. assarna.



Jag lagar mest husmanskost å försöker att alltid ha någon form av grönsaker till måltiden.



Man skulle tycka att jag är jätte hungrig då men jag e inte det. Mår som bäst när jag inte ätit. Att vara mätt är nog en av dom värsta känslorna för mig.



Jag äter ingen stor portion längre heller utan ca. 1/3tallrik om jag inte räknar med den goa salladen till då blir det större. Förra vintern åt jag nog en hel tallrik å ibland tog mig mer. Men nu är jag propp mätt direkt. Sen blir det kaffe efter maten.



Kvällen dricker jag kaffe å vatten.





Är ju en kaktoka egentligen men har skärt ner på det så jag äter väl nåt litet te 3kaffekoppar i veckan.





Hur får ni ner all mat man ska äta?? Vet ju att man ska äta frukost, mellis, lunch, mellis, middag, mellis/kvällsmat. Å jag äter bara middag!





Känner att jag vill bli en ny människa å komma tbax upp! Å nån stanns måste je ju starta!



Kom gärna med massa tips!!!





Nu ska jag försöka andas å njuta av ett tomt hus!! Mammas älskling är å kör Akka-platta i Torsby med assen!

3 kommentarer:

  1. Och jag är hungrig/sugen på nåt JÄMT!! ;) Skulle inte överleva utan frukost, lunch, middag och kvällsmat (och oftast mellis däremellan också)
    Har därför svårt att förstå ditt "problem", men att äta lite lite men ganska tätt är nog mitt bästa tips.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara jag inte behöver känna mig mätt så. Än så har jag varit duktigare än duktigast välling vid 10 å asiett med scramble ägg vid 13,30. För ASS var hungrig men nu e jag mätt! Å så ska jag ju snart hasa mig upp från huvudvärk deckande i sängen å göra middag å sen har jag lovat S att vi ska äta semla te efterätt idag när det e alla <3-ans dag! Inte alls sugen! Tips om drickvänliga frukost å mellis/lunch å kanske börja där :)

      Radera
    2. Smoothies då? Ska leta upp några länkar åt dig :)

      Radera