6 februari 2012

Inredning...

Hur kommer det sig att inredning blivit så hett???

MÅNGA lägger mycket pengar på inredning, där är jag oxå...


Hade en diskution med en vän långt härifrån i höstas som jag var & hälsade på för första gången.. å det visade sig att vi hade väldigt lik inredning... diggade hennes hem mycket!!


Men så sa hon en sak... att vissa vågar inte ens bjuda hem folk om dom inte har inrednings (pengar) & rätt inredning/inte haft möjlighet att renovera lägenheten direkt... Å att man är mindre värld mm...


Ska det vara såhär???




Jag då!!! Jag är tyvärr själv sån som inte vill visa mitt "fula" hem å får panik om jag inte har städat å allt på sin plats!!! Dom som får se min läskiga hem e familjen å vår växlande familj:assarna...

Jag känner att jag aldrig får till det hemma... plockar bort saker, köper nytt som inte ens kommer upp, köper nytt som kommer upp mm... Sätter sällan upp redan använda gardiner å köper nytt istället... för det såg ju så fint ut när dom gjort så å så blev det snyggt men sen har jag sett nåt nytt snyggt å ändrat mig lite!! lite shoppaholic varning!

Jag älskar nu vitt, silver, robust, romantiskt & skabbigt men ändå färgklickar men dom visas jag väldigt sällan å får aldrig till det... Har hittat lite bilder på nätet idag om vissa saker som jag tycker om... färgklickar hittade jag dåligt med men diggar http://gottoblandat.blogg.se/ inrednings stil!!! Å en grön rya matta har faktiskt jag oxå å älskade att ha den vid soffan!!!

Varför är det så här funderar jag på.... varför ändra å känna mig otrygg i inredning å osäker på om jag har fint å att jag inte får till det "DÄR"... Är det för jag är ensam med intresset i hemmet?? Är det en gammal kontakt som blåst ur mig å jag inte kan pumpa upp mitt inrednings självförtroende igen??? Många frågor blir det å många funderingar...

Är det som med kvinnor å deras kroppar... BLIR ALDRIG NÖJD!

Mina inrednings stilar har som sagt växlat enormt!!!







  • Älskade blått till ca.2002



  • 2003 hade jag bara blandning å älskade auktion å blandad stil (mellan 2003-2007 var jag extremt fattig) men det spelar ingen roll jag tyckte ju det var fint precis när jag satt upp det.



  • 2004-2005 älskade jag min ko matta =) Å furu möbler



  • 2006 var det svarta detaljer :smide, gamla möbler å suget efter indisk stil



  • planerade att betsa alla mina furumöbler till mörk indisk, men det blev bara i planeringarna



  • januari 2009 flyttade vi till Stöllet å jag ville fortfarande ha indisk så jag köpte mig ett indiskt finrumsbord (som just nu står i garaget pga platsbrist) men jag ville fortfarande betsa om möblerna men tummen kom aldrig ur r_vhålet.. Å då ville jag ha nya möbler alltså inte auktion =(



  • 2010 rasade jag in på vitt!!!! Ska måla allt vitt men kommer inte dit... Orkar kanske in... blir jag nöjd... kommer jag ändra mig snart igen... hmmm.... måste ha ett jävligt trång r_vhål som aldrig får tummen ur! Kanske ska vänta me tills jag/vi vet vart vi ska bo... För våran lilla myrstack rymmer inte alla myror i hushållet å då kanske jag ändrar mig igen =/ Sen hatar gubben vitt, för det syns ju precis vart han varit (han är ju en garage ne_er) =)









Källaren är full... med smått å gott å alla gubbens fina gamla skåp mm....




Å varför diggar jag olika vänners hem, som skiljer sig rejält???




Här kommer lite bilder!!!














gardinen i mitten med fågeln är min =)





Tänk att jag fick till ett inlägg även idag, kanske lite snörrigt dock!!



Kram på er snuttissar!















1 kommentar:

  1. Eller så samlar man på sig saker som man ska ha senare och sen kommer man på att bordet eller buffen passar ju inte in någonstans! Jag har nog saker till ett helt hus men om dom passar ihop...det är en annan fråga!
    E

    SvaraRadera